از متخصص اسناد بپرسيد
صفحه هاي مرتبط
 
پربازديدهاي امروز
 
 
عوامل تاثيرگذار بر توسعه بازارهاي تجاري تحت پوشش

به‌نظر مي‌رسد عوامل مختلفي، از جمله موارد زير، بر توسعه بازارهاي تجاري تحت پوشش كميته فني 171 ايزو تاثير داشته باشند:

    • كاهش هزينه‌ها و بهينه ساختن مراحل
    • مطابقت با آيين‌نامه‌ها
    • مطابقت با استانداردها
    • استفاده از امضاي الكترونيكي
    • موضوعات امنيتي
    • كارآمدي اداري
    • تبديل به وضعيت ديجيتالي (بدون كاغذ)
    • نيرومندي و قابليت استناد اطلاعات اداري
    • استفاده بيشتر از اينترنت يا راه‌حل‌هاي موجود براي كارهاي مشترك و ارتباطات مخابراتي
    • استفاده فزاينده از ابزارهاي دستي (فناوري‌هاي سيار) براي انجام كارهاي اداري
    • ادغام بازارهاي تجاري
    • استفاده از تلاش‌هاي جهاني دولت الكترونيكي
    • معرفي سامانه‌هاي شغلي
    • پالايش نامه‌هاي الكترونيكي و پيام‌هاي پيوسته و نياز به مديريت آن‌‌ها؛

موضوعات/ عوامل طراح و توليدكننده

    • ادغام طراحان و توليدكنندگان براي معرفي محصولات جهاني باعث ايجاد فشار بيشتر بر بازارهاي منطقه‌اي مي‌شود كه اين موضوع مي‌تواند اين طراحان و توليدكنندگان را ملزم به رعايت الزمات موردنظر براي تطبيق با ملزومات قانوني كند؛
    • مقررات و آيين‌نامه‌ها و امكان سازگاري و مطابقت با استانداردهاي مرتبط موجود، به‌منظور دست‌يابي به امنيت قانوني كه سامانه براي آن طراحي شده است؛
    • سامانه‌هاي مورد اعتماد موضوعي كليدي در زمينه بررسي برتري‌هاي طراحان و توليدكنندگان مي‌باشد؛
    • سامانه باز و كنش‌پذيري؛
    • حساسيت مالي؛
    • نقش محيط؛
    • سازگاري و مطابقت با برخي استانداردها (مانند US DOD 5015.2) و استاندارد مورك براي مديريت اسناد
    • حفظ و نگهداري بلندمدت پيشينه‌هاي جمع‌آوري‌شده.

موضوعات/ عوامل مرتبط با كاربر نهايي و تاثيرگذار بر بازارهاي تجاري

    • افزايش اشتراك اطلاعات
    • كاهش زمان پردازش
    • افزايش كارآمدي داده‌ها
    • پاسخگويي به نيازها و درخواست‌هاي كاربران
    • سهولت استفاده
    • ادغام با سامانه‌هاي موجود (مخصوصاً با ERP و Sharepoint)
    • كاهش هزينه انجام كارهاي اداري
    • سهولت دسترسي به اطلاعات
    • مطابقت با ملزومات قانوني
    • سازگاري با فناوري‌هاي قديمي‌تر
    • آيين‌نامه‌هاي قانوني
    • رسانه‌هاي جمعي تاثيرگذار بر بازارهاي تجاري
در سال 2011، بازار تجاري فرانسه براي مديريت محتوا و مدارك تقريباً 1.1 بيليون يورو با افزايش ساليانه 8% تخمين زده شد. استفاده از مدارك كاغذي آسان‌تر و مطمئن‌تر از مدارك الكترونيكي مي‌باشد. به كارگيري امضاي الكترونيكي براي اعتباربخشي به مدارك الكترونيكي يكي از عوامل كليدي براي استفاده از مدارك الكترونيكي مي‌باشد.
اگرچه ميزان استفاده از مدارك كاغذي در ژاپن هنوز هم بالاست، ضرورت فناوري مديرين مدارك و محتوا در حال افزايش يافتن است. اين امكان وجود دارد كه به‌دليل زلزله‌ها و سونامي‌‌هاي اخير، ضرورت استفاده از اين فناوري‌ها بيش از حد انتظار باشد. سامانه مادام‌العمر شاغلين و مدل اداري منابع انساني رايج‌تر شده و اين افزايش بر اساس ميزان ملزومات  مورد نياز مشتريان مي‌باشد. ملزومات قانوني و ضرورت‌هاي رو‌به‌رشد كاربران نهايي از موضوعات مهم و مورد بحث در ژاپن مي‌باشد.
يكي از چالش‌هاي موجود در استراليا، سهولت استفاده از فناوري‌ها مي‌باشد. يكي از موضوعات مورد علاقه ايجاد كاركردهاي مساوي و مشابه يا سهولت استفاده از ابزارهاي رسانه جمعي كه در كاربردهاي اينترنتي شخصي بكار گرفته مي‌شوند در زير ساخت‌ها معماري/ فراساختارهاي فناوري اطلاعات مي‌باشد. مفهوم استفاده محتوايي و استفاده يا توليد مجدد موضوعي تازه بوده و براي امكان‌پذير ساختن پذيرش فرهنگي اين مفهوم، نياز به راهنماها و دستورالعمل‌هاي خاصي مي‌باشد.
در سال 2011 در انگلستان و ايالات متحده آمريكا، ارتقاي كارآيي همراه با بهينه‌سازي مراحل اداري در محيط اقتصادي كنوني بسيار مهم و ضروري در نظر گرفته مي‌شد. بهره‌وري و كارآيي مورد نظر از توليد و اشتراك اطلاعات حاصل خواهد شد.
به‌طور كلي، محتوا هنوز هم مبهم و نامعلوم بوده و مشكل با افزايش استفاده سازمان‌ها از رسانه‌هاي جمعي مانند وبلاگ‌هاي شخصي، تويتير و نظاير آن بيشتر و بيشتر مي‌شود. سازمان‌ها چگونگي نظارت بر مدارك تصويري ديجيتالي و كاغذي را با اطمينان داشتن از اينكه قادر خواهند بود تا محل اطلاعات موجود در اين قالب‌ها را مشخص كنند، معين نموده‌اند. انواع مختلفي از مدل‌ها براي عامليت و كارآيي ECM ها وجود دارند. اگرچه استفاده‌هاي جاري از ابرهاي خارجي External Cloud كم است اما جزء موضوعات مورد علاقه مي‌باشد. اين موضوع مستلزم استفاده از استانداردهاي جديد نيست اما به مطابقت دادن استانداردهاي موجود با رايانش‌هاي ابريCloud Computing نياز دارد. چه پيشينه‌ها به‌صورت فيزيكي موجود باشند چه به‌صورت ديجيتالي، مرحله ثبت بايد به‌شكل خطي انجام شده و براي اطمينان يافتن از اينكه پيشينه‌ها را مي‌توان به‌عنوان شواهد قانوني ارائه داد، مراحل كنترل كيفيت ايجاد گردد.

كسب‌و‌كار اجتماعي در دوره شكوفايي خود قرار دارد و اين بدان معناست كه محتواي بيشتري توليد شده و در وبلاگ‌ها و ويكي‌ها شخصي بكارگرفته مي‌شود. اين يكي ديگر از موضوعات بالقوه براي استاندارسازي يا اصلاح استانداردهاي موجود براي پاسخگويي به نياز مديريت تجارت اجتماعي و دانش است.